Značka Joon definitivně skončila svůj jepičí život. Vše se vrací zpět k mateřské Air France.

  • 28.06.2019 17:00

26. června se uskutečnil poslední komerční let vypravený pod značkou Joon. Provoz společnosti se po krátké epizodě bude nyní vracet pod křídla Air France. Společnost Joon byla formálně založena 1. prosince 2017. Deník Le Figaro přinesl jako první informaci o rozhodnutí značku Joon zrušit dne 29. listopadu, server planes.cz přinesl čtenářům tuto informaci 30. listopadu. Formální rozhodnutí o zrušení Joon bylo Air France komunikováno 10. ledna 2019. Společnost tedy přežila jen něco málo přes jeden rok.

Značka Joon měla přilákat „mileniály“, tj. cestující ve věku 18 až 35 let. Představou společnosti bylo, že nový brand souzní s digitálním způsobem života této generace, pro kterou bude létání s Joon „cool“.  To mělo napomoci odlišit nabídku Joon od konkurence, jako je easyJet, Ryanair a dokonce i Transavia. Kromě letů po Evropě mířila Joon také na dálkové linky, např. do Jižní Afriky, na Seychelly, atd. Její letadlový park měla nejnověji doplnit také letadla A350.

Původní předpoklad se ukázal jako lichý, protože požadavky mileniálů na leteckou dopravu nejsou nijak diametrálně odlišné od preferencí jiných věkových skupin. Hlavní je spolehlivé a cenově dostupné spojení.

Joon se nestal ani společností pro mileniály, ani nízkonákladovkou. Ještě větším problémem bylo, že zákazníci koncept nepochopili, nepřijali a značka Joon zejména mátla a oslabovala brand Air France. Nový generální ředitel Air France po svém nástupu dokonce prohlásil, že ani on sám Joon nechápe. A rozhodl značku zrušit. Nepochybně správné rozhodnutí.

První A350, který měla dostat společnost Joon, převezme v září již Air France.  (Obr. PaxEx.aero, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace