Boeing má další problémy s dodávkami. Tentokráte postihly typy 767F a KC-46

  • 10.03.2023 13:00

Číst o dalších a dalších výrobních defektech letadel Boeingu začíná být rutinní a nudnou záležitostí. Jen několik dní po sdělení, že budou zpožděny dodávky několika desítek MAXů, výrobce v úterý informoval o problémech ve výrobě typů 767F a KC-46. Zároveň poskytl obligátní ujištění, že zpoždění dodávek neovlivní plán celkových dodávek tohoto roku.

The Air Current uvádí, že Boeing letos nedodal kvůli výrobním defektům žádný letoun odvozený z typu 767. Defekty se týkají centrální palivové nádrže, jejímž dodavatelem je Triumph Group, a týkají se vnitřního povrchu nádrže. Nekvalitní povrchová úprava vnitřku nádrže musí být odstraněna a provedena znovu.  

Boeing odmítl komentovat, kdy byly kvalitativní problémy poprvé zjištěny a kolik letadel je či bude dotčeno. U.S. Air Force informaci nekomentovalo. The Air Current odhaduje, že problém postihne dodávky asi tuctu letadel KC-46.

Skupina Triumph odmítla problém komentovat s tím, že svou pobočku dodávající díly pro letadla v červenci 2022 prodala a stávajícím vlastníkem je Daher Aerospace Inc.

Tento případ je nejnovějším v celé sérii výrobních defektů, které postihují celé portfolio komerčních letadel Boeingu kromě typu 777. Boeing (a podobně i Airbus) kromě toho čelí dodavatelským problémům vyvolaným narušením dodavatelských řetězců a nedostatkem pracovníků.

Posledním známým problémem je závada rekonfiguračního software OSS, která komplikuje dodávky MAXů. Také v tomto případě Boeing uvedl, že problém neovlivní plán dodávek na celorok. Tvrdí, že se jedná o problém dokumentace a software není potřeba přepsat.

Regulátor FAA kvalifikoval problém rekonfiguračního softwaru jako ohrožující bezpečnost a vyžaduje, aby byl tento problém vyřešen ještě před předáním rekonfigurovaných letadel zákazníkům.

Boeing plánuje dodat letos zákazníkům 400 až 450 letadel 737 MAX. Takto vysoké rozpětí už samo o sobě indikuje míru nejistoty výrobce.

Dodávky letadel 787 byly v únoru pozastaveny kvůli defektu přední přetlakové přepážky. Rovněž v tomto případě Boeing uvádí, že pozastavení dodávek neohrozí letošní cíl dodat 70-80 letadel 787. (Foto: Air Force Magazine, Aerospace Manufacturing and Design, obr.: Leeham News, The Seattle Times)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace