Ukrajina jedná o obnovení leteckého spojení

  • 13.03.2024 12:21

Ukrajina zahájila jednání s regulátory FAA a EASA o obnovení pravidelného leteckého spojení. Odvolává se přitom na zkušenost Izraele, který i přes konflikt Gaza/Izrael dokázal zajistit bezpečnost letecké dopravy, a to díky propracovanému systému protiletadlové a protiraketové obrany. Ukrajina s izraelským regulátorem v této věci konzultuje.

Oznámil to 11. března ministr pro infrastrukturu Oleksander Kubrakov v interview pro RBK Ukraine. Ministr připustil, že je příliš brzy mluvit o konkrétních datech.

Na světě není mnoho příkladů, kde letiště fungují a drony nebo rakety mohou přijít kdykoli. Nejúspěšnějším příkladem je Izrael. Strávili jsme hodně času a konzultujeme s lidmi z izraelského civilního letectví“, říká Kubrakov.

Kubrakov ujišťuje, že existují evropské letecké společnosti, které jsou zainteresovány a chtějí být prvními, které znovu otevřou ukrajinský letecký trh. Odmítl je však identifikovat. Podle něj probíhají jednání také se třemi ukrajinskými společnostmi. V červnu 2023 začala Ukrajina diskutovat o možnosti znovuotevření letiště ve Lvově.

V červenci navštívilo vedení společnosti Ryanair Kyjev a jednalo s vedením letiště Boryspil o obnovení letů po válce. Letiště nebylo konfliktem postiženo a je proto připraveno k obnovení provozu, pokud budou splněny další podmínky.

Zpravodajství ve své informaci uvádí, že generální ředitel letecké společnosti O’Leary během návštěvy Boryspilu řekl, že Ryanair by mohl obnovit lety na Ukrajinu do konce roku 2023. Tato informace je zavádějící. O’Leary totiž prohlásil, že provoz bude obnoven „po skončení války, a poté, kdy regulátor EASA označí vzdušný prostor za bezpečný.“ Kdy budou obě podmínky splněny dnes nikdo neví.

Na znovuotevřeném trhu chce Ryanair nabízet 600 letů týdně z/na letiště Kyjev, Lvov a Oděsa. Tyto báze získají spojení s 20 hlavními městy zemí EU. Ryanair plánuje také vnitrostátní lety, jakmile letiště budou schopna odbavovat cestující. Na ukrajinských bázích plánuje Ryanair umístit až 30 letadel Boeing 737-8200.

Před zahájením války byl Ryanair s nabídkou 2 milionů sedaček po Wizz Airu druhým největším provozovatelem na ukrajinském trhu.

Wizz Air žádné konkrétní plány zatím nekomunikoval, ale je jasné, že Ukrajina se stane dalším a významným cílem aktivit obou nízkonákladovek.

Pokud budeme v této úvaze pokračovat, pak by obnovení provozu bylo dobrou šancí pro česká letiště, neboť Česká republika je po Německu a Polsku na třetím místě v Evropě, pokud jde o počet ukrajinských běženců. To, spolu s tradiční ukrajinskou komunitou, představuje obrovský růstový potenciál.

Zatímco nikdo neví, kdy k obnovení leteckého spojení dojde. Zato o potenciálu ukrajinského trhu pochybovat rozhodně nelze. (Foto: Ryanair, Boryspil Airport, Eurostat, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Gajda - nepřihlášený host (...49.249...)
14.03.2024 08:40

Do Lvova by to možná časem šlo, do Užhorodu už i dnes. Tam je otázka spíš toho, kdo může na dráhu 2048*45 metrů lítat. A bylo by to spíš jen marketingový.

Radek - nepřihlášený host (...192.86...)
14.03.2024 07:15
To bohužel neprojde

Srovnání s Izraelem neprojde. Hamas sice má ve velení stejného magora jako je Putin, nemá ale stíhačky MiG-31 s rychlostí Mach 2,8 a s raketami s dostřelem 200 až 300 km ani systémy S-400 s obdobným dostřelem. Příiš velké riziko, že se Rusové *spletou* a sestřelí civilní letadlo. Nebylo by to v této oblasti poprvé.

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace